مدیریت ، تولید و سود

بنگاه اقتصادی خرد و کلان

مدیریت ، تولید و سود

بنگاه اقتصادی خرد و کلان

تعاریف سازمان

مجموعه ای  ا زانسانها را بطور خلاصه سازمان گویند .

به سازمانی  که منابع را ا زمحیط بگیرد و خروجی به نفع سازمان باشد را سازمان موفق گویند .

اشتراک سازمان با اثر بخشی را هدف سازمان گویند .

مرز سازمان تا قلمرو عوامل یاست که بر یکدیگر اثر میگذارند .

قلمرو سازمان  عبارت از حوزه فعالیت منتخب سازمان است .

محیط سازمان شامل: رقبا-عرضه کنندگان و تولید کنندگان - بازار کار- بورس اوراق بهادار -مشتریان و ارباب رجوع -قوانین و مقررات -شرایط اقتصاد ی و ....

task environment  یا محیط کاری بخشهایی  که  سازمان بطور مستقیم با آناه رابطه متقابل و اثر مستقیم دارد .

محیط عمومی با لابی گری و...... فضا ی کلان   پدیده های اقتصاد ی  و سیاسی و ... که غیر مستقیم اثر دارد .

فرهنگ سازمانی : اتفاقات انسانی و ....هنجارها  و.....سنت ها و....

د رتعاریف اقیانوس آبی را د رمقابل اقیانوس قرمز ( رقابت شدید) قرار می دهند و رقابت به خاطر محدودیت منابع می باشد .

محیط جهانی و global  به سطحط از جهان که قوانین و مقررات و مرزها را نداریم و انسان ها و کالا ها  و پول و.... بین کشورها رفت و آمد داشته باشند .

راه ها ی تاثیر عوامل محیطی بر سازمان به نیاز سازمان مربوط میشود که اطلاعات درباره محیط جهت تصمیم گیری است و یا منابع موجود د رمحیط می باشد .(ابزرا قدرت پول و اطلاعات و ساختا راجتماعی می باشد )