مدیریت ، تولید و سود

بنگاه اقتصادی خرد و کلان

مدیریت ، تولید و سود

بنگاه اقتصادی خرد و کلان

کنگره,سمینار,کنفرانس,میتینگ,کارگاه و سمپوزیوم

کنگره: 

چندصد تن یا حتی هزاران نفر به عنوان نمایندگانی از یک گروه حرفه‌ای، فرهنگی یا مذهبی و … گفته می‌شود. یک کنگره غالباً برای بحث درباره یک موضوع خاص تشکیل می‌‌شود. شرکت در کنگره برای ارائه و بحث موضوع تنها توسط اعضا و سازمانهای حمایت کننده (اسپانسرها) انجام می‌گیرد.  

سمینار: 

همایش‌های زنجیره‌وار افرادی متخصص با مهارتها و تخصصهای متفاوت اما دارای علاقه و نگرانی مشترک که به منظور آموزش و یادگیری دور هم جمع می‌شوند.  

کنفرانس: 

همایشی مشارکت‌جویانه که برای بحث، حقیقت‌یابی، حل مشکل و مشاوره تشکیل می‌شود. در مقایسه با کنگره،‌ کنفرانس معمولاً در مقیاسی کوچکتر اما از ویژگی بالاتری برخوردار است و در نتیجه تبادل اطلاعات راحت‌تر انجام می‌شود.  

میتینگ: 

هر نوع تجمع بیش از ۱۵ نفر که در مکانی تجاری برپامی‌گردد و شامل کنوانسیون، کنگره‌، کنفرانس، سمینار، کارگاه، سمپوزیوم می‌گردد که مردم را برای یک هدف مشترک یعنی تبادل اطلاعات گرد هم می‌اورد 

کارگاه: 

نوعی سمینار با تمرکز و تاکید بر بحث آزاد، تبادل ایده‌ها،‌ نمایش روشهای بکارگیری عملی مهارتها و اصول است.  

 

کنوانسیون: 

همایش ملی یا بین‌المللی تشکیلات و دوایر بازرگانی، با هدف بحث یا ارائه نمایشگاههای تجاری. کنوانسیون همچنین به همایش عمومی و رسمی تشکیلات قانونگذاری، گروههای اجتماعی و اقتصادی نیز اطلاق می‌شود 

 

سمپوزیوم:
همایش تعدادی افراد خبره و متخصص در یک زمینه خاص که در آن مقالاتی بوسیله افراد متخصص در موضوعات خاصی ارائه و مورد بحث قرار می‌گیرد و در رابطه با مسائل مورد بحث، توصیه‌ها و راهکارهایی پیشنهاد می‌شود

 

منبع : رهاhttp://raha2002.persianblog.ir/post/437

مدیریت کیفیت جامعTQM

هسته TQM نگرشش بر موفقیت دراز مدت است که بر اساس رضایت مشتری می باشد و تمام کارمند ها  بر فرآیندها و تولیدان وخدمات و فرهنگ و کار شرکت میکنند. 

عناصر اولیه آن بر: 

1: تمرکز بر مشتری می باشد.  

2:مشارکت کل کارکنان 

3:فرآیند محور 

4:سیستم یکپارچه 

5 : رویکرد استراتژیک و سیستماتیک 

6:بهبود مستمر 

7: تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ساخت 

8:ارتباطات

تولید منعطف

به طور خلاصه تولید منعطف بدون تفکر ناب  تولید ناب و مدیریت ناب معنی پیدا نمیکند که البته راه اندازی و ایجاد یک سیستم منعطف و ناب در سیستم تولید انبوه حداقل زمان 3الی 5 ساله نیاز می باشد و عدم توجه به موارد فوق از خطاها و عدم ایجاد سیستم تولید انبوه می باشد.

تفکر ناب

اصول تفکر ناب شامل موارد ذیل می باشد. 

1: تعیین دقیق ارزش هر محصول 

2:شناسایی جریان ارزش 

3:ایجاد حرکت بدون وقفه 

4:سیستم pull 

5:تعقیب کمال

جی دو کا

جی دو کا به اختصار معنای توقف ماشین آلات در مقابل خطا ها و توقفات دستگاه در مقابل تولیدات معیوب می باشد و نباید آنرا با autonomation اشتباه گرفت که اولین بار در کارخانه پارچه بافی بکار برده شد بدین صورت که در صورت پاره شدن نخ دستگاه متوقف میشد.