مدیریت ، تولید و سود

بنگاه اقتصادی خرد و کلان

مدیریت ، تولید و سود

بنگاه اقتصادی خرد و کلان

تجهیزات

تجهیزات عمومی خطوط تولیدی بدنه خودرو

هر خط تولید بدنه از تعدادی تجیزات خاص و تعدادی تجهیزات عمومی تشکیل میگردد که دسته بندیهای متفاوتی  وجود دارد ولی بطورکلی شامل تجهیزات ذیل میگردد.

1: تجهیزات جوشکاری نقطه ای که خود شامل ترانس فرمر وتابلو فرمان و خود تجهیزجوشکاری  وهمچنین جوشکاری استاد می باشد.جوشهای برنج و ارک و... نیز در این گروه قرار میگیرد.

2:تجهیز نگهدارنده قطعات بدنه خودرو که به فیکسچر نام برده میشود.

3:ابزارهای بادی و برقی و...و همچنین دستگاه های پرچ جهت بستن پیچ و مهره و جهت بستن قطعات غیر قابل جوشکاری

اقلام فوق جزئ اقلام خاص می باشد که علاوه بر تجهیزات فوق شامل :

1: تجهیزات انتقال قطعات بدنه شامل جرثقیلها که خود به انواع متفاوت بادی و برقی تقسیم میگردد.تجهیزات انتقال قطعات مانند منی پولیترها وریلها نیزوجود دارند.

2:تجهیرات نگهدارنده قطعات مثل گرویتی ها و پالت

لازم بذکر است که تجهیزات جوش وهمچنین تجهیزات انتقال چه بین ایستگاهها ی کاری و چی انتقال بدنه و قطعات در خود سالن از گسترده ترین مباحث کاربردی در خطوط بدنه می باشد.

لازم بذکر است که تجهیزات فوق در سه سطح اتومات و نیمه اتومات و دستی میتوانند انتخاب گردند.

اگر بخواهیم بصورت تیتر وار بیان کنیم شامل:فیکسچر-تابلو فرمان-ترانسفرمر-جرثقیل-بالانسر-ریل های کابکا-گانهای جوش - جوش برنج –دستگاه های جوش(co2)جوشکاری-ابزارهای دریل وپرچ و بکسهای بادی جهت بستن پیچ و مهره- دستگاههای جوش ستاد- تیپ درسر ها کی باشد.

لازم به توضیح است که تجهیزات تولیدی سوا از تجهیزات کنترلی و یا انتقالی می باشد که موارد فوق فقط تولیدی می باشد . همانطور که میدانید تجهیزات انتقالی کلی می باشد که تجهیزات انتقالی تولیدی ممکنه بسیار متفاوت از تجهیزات انتقالی غیر تولیدی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد